Boka rådgivning - så gör du

För att vi ska kunna bedöma om vi kan hjälpa dig behöver vi först göra en jävsbedömning för att veta om det finns intressekonflikter. Skicka därför ett mejl till info@kaiseradvokat.se (eller ring oss på 031-335 05 90) med följande information:​

  • Dina personuppgifter (namn, personnummer och kontaktuppgifter).​

  • Eventuell motparts namn och personuppgifter.​

  • En kortfattad beskrivning av ditt ärende och vilken typ av juridisk hjälp du söker.​

Vår paralegal Alina hanterar den inledande kontakten och återkommer till dig med besked om vi kan åta oss ditt ärende samt föreslår en tid för rådgivning och vidare instruktioner.
Observera att vi inte erbjuder rådgivning utan att först ha gjort en jävsbedömning. Skicka alltså inte detaljerade frågor innan vi kontrollerat dina och en eventuell motparts personuppgifter.

Möten och tillgänglighet

Vi erbjuder rådgivning och möten på det sätt som passar dig bäst:​

  • Videomöten: Vi använder främst Microsoft Teams, men kan även anpassa oss till andra plattformar som Zoom, Skype eller WhatsApp.​

  • Telefonmöten: För kortare avstämningar eller när videomöte inte är möjligt.

  • Fysiska möten: Vi har konferensrum i Hönö Klåva och kan även boka lokaler i centrala Göteborg vid behov

  • Företagsbesök: För våra företagskunder erbjuder vi möten på plats för att få en bättre förståelse för er verksamhet.​

Besöksadress: Västra vägen 9, Hönö Klåva
https://maps.app.goo.gl/f728amS2GcTh9Jii7
Post: Box 1028, 475 22 Hönö
Epost: info@kaiseradvokat.se
Telefon: 031-335 05 90

Följ oss gärna på:

 

Kaiser Advokatbyrå

Organisationsnummer:
969793-2615 / SE969793261501

Bankgiro: bg 5496-8573
Klientmedelskonto: bg 5497-4316


Hur hanterar vi GDPR?
Behandling av personuppgifter – information enligt Dataskyddsförordningen (2016/679/EG)

Kaiser Advokatbyrå KB är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter avseende kontaktpersoner vi erhåller i samband med uppdrag eller som annars behandlas när uppdraget förbereds eller administreras. Du är inte skyldig att lämna personuppgifter till oss men utan att det sker kan vi inte åta oss ett uppdrag eftersom vi inte kan genomföra nödvändig jävs- och penningtvättskontroll. Vi behandlar uppgifterna för att genomföra obligatorisk jävs- och (i förekommande fall) penningtvättskontroll, utföra och administrera uppdraget, för att tillvarata dina intressen, för redovisnings- och faktureringsändamål. Personuppgifterna behandlas på grundval av att det är nödvändigt för att fullgöra avtalet med dig, nödvändigt för att fullgöra en rättslig förpliktelse eller, vid offentliga förordnanden, för att fullgöra en uppgift av allmänt intresse. Uppgifterna kan också användas för affärs- och metodutveckling, marknadsanalys, statistik och riskhantering. Uppgifterna som behandlas i syfte att utveckla och analysera verksamheten behandlas på grundval av vårt berättigade intresse att utveckla verksamheten och kommunicera med våra kontakter. Personuppgifter kan komma att överföras mellan advokatfirman och annan advokatfirma i syfte att utföra jävs- och penningtvättkontroll, för informations- och kunskapsutbyte och resursallokering.

Är du missnöjd?

Konsumenttvistnämnden ska pröva tvister mellan konsument (fysisk person som agerat utanför närings- och yrkesverksamhet) och advokat eller advokatbyrå angående tjänst som advokaten eller advokatbyrån har tillhandahållit konsumenten. Om klienten är missnöjd med den tjänst advokaten har tillhandahållit, ska klienten kontakta advokaten skriftligen för att diskutera frågan och för att försöka uppnå en lösning i samförstånd. Om det inte är möjligt att nå en lösning i samförstånd kan klienten vända sig till Konsumenttvistnämnden. Detta ska ske skriftligen och inom ett år efter det att klagomålet skriftligen framställdes till advokaten. Mer information om detta finns på advokatsamfundets hemsida: https://www.advokatsamfundet.se/konsumenttvistnamnden/